Платонов забавник

Извештај о реализацији пројекта „Платонов забавник“

Радионице у оквиру пројекта „Платонов забавник“ су реализоване у просторијама Научног клуба Кикинда (датум реализације – 12.05.2022. године).
Циљ пројекта: Главни циљ пројекта је био континуирано подстицање ђака на истраживачки рад. Како ђаци раде по групама, ово је била идеална прилика за развијање тимског духа и самосталности у раду и истраживању. Активности предвиђене овим пројектом су понудиле ђацима широк спектар интересовања тако да су сви могли доћи до изражаја поштујући свачије афинитете. На радионицама су бити присутни наставници који предају ученицима, чиме се круг едукације и идеја ширио и добијао на важности, како ће наставници моћи да употпуне или освеже своја предавања и заинтересовати ученике занимљивим темама и експериментима везаним за науку и њену примену. Направљени часописи су остали у физичком облику Научном клубу а у дигиталном облику свима који желе да се забаве кроз креативно научно стваралаштво, чиме се процес популаризације науке наставља и након реализације пројекта.

Циљна група су били ђаци основних школа од петог до осмог разреда. Сви експерименти су прилагођени њиховом узрасту.

Радионица је било укупно 4, а на свакој радионици је учествовало око 20ак ученика узраста до 14 година. Радионице су обухватиле израду Платонових тела од сламчица. Групе које су добиле додекаедар започеле су игру добацивања при чему су решавали математичке загонетке и илустровали их у рубрици под називом Платонова математика. Након математичког дела на ред је дошла рубрика Еко Платон. У овој рубрици смо илустровали највеће загађиваче природе који су у вези са четири Платонова елемента: ваздух, вода, ватра и земља. Задатак сваке групе је био да на што креативнији начин илуструје еколошке проблеме и да решење за исте. Практичан део се односио на рубрику под називом Играј се елементима. Пошто су ђаци били већ подељени по групама, свака група је добила експерименте: ваздух – прављење барометра за временску прогнозу и прављење једрилице од картона; ватра – загрејте се уз пламен који пева, демонстрација Рубенсове цеви; вода - одређивање pH вредности неких супстанци (речна вода, разни сокови, дестилована вода); земља – компостирање. Поменуте експерименте ђаци су детаљно описали у забавнику. Сваку од поменутих рубрика су ђаци представили у облику стрипа (напомена: пре самих експеримената ђацима су презентоване основе цртања стрипа). Последњи и најбитнији део пројекта је био састављање Платоновог забавника у једну целину, презентација ученичких радова и дигитализација часописа.

Аутори пројекта су:
Стаменковић, Милена Живковић, Саша Алемпијевић, Александра Живадиновић

 

platonovzab1

platonovzab2

Погодака: 175